Fremtidens bredbånd kommer til Them-Salten.

For at sikre vores net i byen kan levere den øgede efterspørgsel på hurtige internet hastigheder, har bestyrelsen i Them-Salten Antenneforening valgt at opgradere vores kabel-tv-net. Det har resulteret i et ambitiøst Gigabredbånds projekt.

Them-Salten Antenneforening har indgået aftale med YouSee om en massiv opgradering af foreningens kabel-tv-net. Derved øges kapaciteten væsentligt, så vi vedudgangen af 2019 kan levere hurtigt og stabilt internet til vores medlemmer.

Med Gigabredbånds aftalen med YouSee sikrer vi vores medlemmer højhastighedsforbindelser op til 1Gbit (1.000 Mbit). Til orientering er en gennemsnits hastighed hos vores medlemmer i dag på mellem 60 Mbit og 300 Mbit, så vi er tidligt ude og dervedvel forberedte, når medlemmerne måtte ønske højere hastigheder. Teknikken muliggør hastigheder op til svimlende 10 Gigabit. Det kommer naturligvis også de medlemmer til gode, som ikke har behov for det hurtige internet, da detgiver et mere stabilt signal, samt man får et bedre tv-signal da næsten alleenheder i vores net bliver udskiftet.

Skal vi overleve i konkurrencen med andre udbydere, må vi til stadighed være på forkant med udviklingen og det er bestyrelsens målsætning at være den foretrukne lokale leverandør at tv og internet. Det kan vi med stolthed sige er lykkedes os megetgodt og med aftalen sikres vores medlemmer højhastigheds bredbånd langt ud i fremtiden.

Invitation til åbent hus tirsdag den 12. november 2019 i Medborgerhuset Toftebjerg i tidsrummet kl. 13-19.

Forening vil gerne invitere alle medlemmer i Them-Salten Antenneforening til åbent hus i medborgerhuset Store Sal. I samarbejde med YouSee for at fortælle om ombygningen og hvad det har af fordelefor vores medlemmer. Vi glæder os til at se dig og din familie.

Fakta.

·        Gigabredbånd er navnet på YouSee’s højhastigheds bredbånd, der leveres via vores forenings såkaldte coax-net, den tekniske betegnelse for kabel-tv-net.

·        Opgraderingentil Gigabredbånd foregår via eksisterende kabler og berører derfor kun udstyrover jorden. Det er altså ikke nødvendigt at grave kabler ned.

·        Efteropgraderingen kan alle medlemmer på kabel-tv-nettet få såkaldt symmetriskebredbånds hastigheder. Det vil sige, at kan opgradere sit bredbånds abonnement til samme download- og upload hastighed fx 500/500 Mbit.

·        Opgraderingener også godt nyt for husstande i vores forening på giganettet, der har planer om at sælge hus eller lejlighed. Mere end otte ud af 10 danskere mener nemlig,at det en afgørende faktor for deres kommende valg af bolig, om der er godemobil- og bredbånds forbindelser.

·        Der vil derfor være periodiske forstyrrelser på både TV og Internet i ugerne 43, 44 og 45. De berørte adresser vil fremgå fra vores hjemmeside www.tsaf.dk

Kontakt bestyrelsen

Du kan kontakte bestyrelsen her.

Bankoplysninger

Spar Nord - Silkeborg
Reg.nr: 9225 Konto nr.: 4580833832

Fejlmelding TV og Radio